tiistai 3. marraskuuta 2015

Rakkautta vain

Tänään mä ajoin metrolinjan päästä päähän. Sain palohaavoja liikkasalin lattiasta ja kelasin paljon asiaa, joka on laittanu mut sekasin aika pitkäks aikaa. Nimittäin uskovaisuutta ja homoliittoja. Ja niiden yhteyttä. Mä onneks kerkesin jo konsultoida äitiä aiheesta ja se sano, et en mä ehkä joudukkaan helvettiin. 

No mutta. Yleinen käsityshän on, että uskovaiset ihmiset vastustaa homoliittoja. Ja siltä se mustaki tuntu mun radikaaleimpina Jeesushippi-vuosina. Eikä se tuntunu hyvältä sillonkaan. Varsinki ku homous sekotettiin muihinkin asioihin, joihin se ei millään lailla liity. Esim politiikkaan. Mä oon oikeesti kuullut yhden ystäväni suusta, että "en mä nyt Pekka Haavistoa voi äänestää, ku se on sellanen homo". En sit tiiä natsasko sen poliittiset näkemykset, mut toi perustelu kerto mulle ihan tarpeeks. Ja just tollasten kommenttien takia mulle tuli ihan jäätäviä komplekseja ku mä ihastuin ekaa kertaa tyttöön. Mä en tienny miten päin olla, koska mun päähän oltiin paukutettu, et se on väärin. Et se on niin väärin. Ja millä perusteella? Sillä perusteella, et Raamatussa sanotaan niin. 

Noh, ensinnäkin, Raamatussa sanotaan myös, että sun pitää peittää pääs ku rukoilet (1 Kor. 11:4. Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä. 5. Sen sijaan jos nainen on avopäin, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois.) ja ku sul on menkat sä oot epäpuhdas ja saastutat myös kaikki kehen kosket (3. Moos. 15:19 Kun naisella on kuukautisvuoto, hän on epäpuhdas seitsämän päivää, ja se, joka sinä aikana koskettaa häntä, on epäpuhdas iltaan saakka.No toki on uus testamentti, liiton uudistuminen ja sielläkin sitä ei homoja paskaa (1. Tim. 1:9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vasten tervettä oppia.), mut musta tärkein pointti koko Raamatussa on lähimmäisen rakkaus. Ja se, et älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi. Joka muuten löytyy sieltä uudesta testamentista (Matt 7:1 Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. 2 Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. 3 Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? 4 Kuinka voit sanoa veljellesi: ’Annapa kun otan roskan silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? 5 Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.). Ja muutenki, voin sanoo, et kyseisessä kirjassa mainitaan se rakkaus monta kymmentä kertaa enemmän ku homous. 

Ja toiseks. Kuka voi oikeesti väittää, et Raamattu on puhdasta Jumalan sanaa? Ihminenhän sen on kirjottanu! Oikeestaan aika monta ihmistä. Tosi monta eri ihmistä, jotka on eläny täysin eri ajassa ja täysin eri kulttuurissa ku me. Ne ei oo tienny, et homous ei oo sairaus, sitä "aiheuttaa" esimerkiks yks kromosomi. Et ei se seksuaalinen suuntautuminen oo tahdonvoimalla muutettavissa. Believe me, I've tried. Ja lisäks, jos te saarnaatte seurakunnissa siitä, että koetelkaa kaikki mikä tulee Jumalalta (eli käytännössä pälkähtää sun tai jonkun muun päähän) ni eikö sitä Raamattuaki pitäis vähän koetella? Niinku kelata vähän maalaisjärjellä ja sijottaa se kirja tän päivän kulttuuriin.

Sit viel kolmanneks. Jos Jumala on luonu meijät kaikki täydelliseks (Ps. 139:13 Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. 14 Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen) miksi se olis antanut niin monelle ihmiselle jotain mitä sen pitäis muuttaa? Ja aiemmin kävin jo läpi mun mielipiteen siitä, et homous ei oo synti, se ei oo jotain minkä sä voit vaan lopettaa ku oot vähän "Jeesuksen nimessä parannu". Eli jos me kaikki ollaan täydellisiä Luojan luotuja, niinku seurakunnissa saarnataan, MIKSI niin monesta täydellisestä Luojan luodusta yritetään seurakunnissa karsia jostain, joka on niille täysin luonnollista. Niihin punottu jo niiden äidin kohdussa. MIKSI niin monia nuoria ja vanhoja saadaan ihan järjettömän ahdistuksen valtaan noin mitättömistä syistä, varsinki ku olis kaikkee paljon tärkeempääki mihin keskittyä. 

Kuten aikasemmin jo sanoin, kaikki uskovaiset ei onneks oo tätä mieltä (ei ees kaikki pastorit), ja seurakunnat kaikesta huolimatta on ollu mulle jossain vaiheessa tosi iso voimavara. Tää yks yksittäinen asia vaan on aiheuttanu mulle ihan järjetöntä ahistusta, ja mä tiedän, et sitä se tekee myös monelle muulle just nyt. Et keskitytäänkö nyt vaan siihen toistemme hyväksymiseen ja rakastamiseen ok? Koska sitä tää maailma tarvii enemmän ku mitään muuta.

Peace out, Jonspa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti